woensdag 13 april 2011

The Story of a Bad Day

Iedereen heeft ze wel eens. Van die dagen dat niets goed gaat.
Nou, ik heb vandaag zo een dag.
Het begon al met het feit dat ik om half 5 naast mijn bed stond, omdat ik dacht dat het half 7 was, en ik graag een beetje op tijd op wilde staan. Echt zo een top begin van de dag.
Daarna moest ik naar school fietsen. Dat ging vandaag niet door, want ik mocht met de auto mee met een vriendin van mij met wie ik altijd fiets.
Eenmaal op school aangekomen, werkte het eerste uur nog best wel mee met me. Ik kon me goed concentreren, en heb heel hard gewerkt aan de opdrachten die we af moesten hebben. Die had ik aan het einde van het uur dan ook af.
Het uur daarna begon de ellende. Ik had de opdrachten dus af, en liet dat blij aan Sander *mijn leraar* zien.
Zo verliep het gesprek:

"Hier heb ik nog wat opdrachten, en nu niet zo snel werken he?"

Toen vroeg ik dus of ik even aan Spaans mocht werken, want daar hadden we bijna een toets voor. En ik was er best zenuwachtig voor.

Kijkt hij me aan alsof ik een of andere regenboogkleurige aliën ben, en zegt hij "ja het is humanics hier he?" Dus ik zo "ja dat weet ik, maar ik heb de opdrachten al af, ik hoef ze eigenlijk niet eens te doen, en ik heb nog 4 dagen voor die andere opdrachten."

"ja, dat is niet echt een goed excuus he?" zegt hij

"nou, het is het beste excuus waar ik mee op kan komen, dus mag het nu of niet? anders sta ik hier een beetje met jou te discuseren over een discussie die ik toch ga verliezen."

5 Min later

Sander komt naar me toe "Loes, ik heb net Coryse gemailt. Ik vind namelijk dat je wel een Humanics thema erbij moet doen"

Loes Denkt:: "Whatehell, dan moet ik 4 thema's doen in 3 weken!"

Loes Zegt: "O, oké"

Sander: "Ja, dus ik denk dat je dat dus wel moet gaan doen. Dat vind je toch leuk?"

Loes Denkt:: "Nee, wat denk jij nou? Ik vind Humanics leuk, maar ik ga toch geen 4 projecten doen, waar ik elke dag aan moet werken? Ik heb ook nog een leven na school hoor! dat jij dat dan niet hebt?"

Loes Zegt: "Ja klopt, maar ik weet niet zeker of ik het ga redden."

Sander zegt: "Wel hoor lukt je wel, ben je slim genoeg voor"

Loes denkt:: "Ja sukkel, dan had je me VWO moeten geven!"

Loes zegt: "Oke, haha (neplachdus) is goed"

Nou, dat werkte niet echt heel goed ten opzichte van mijn humeur. Daarna hadden we pauze, en wilde ik iets kopen. Ik ga dus in de rij staan, en wordt gewoon weg geduwd. Super.

Na de pauze hadden we de Spaanse test. Die ging echt niet goed. Ik keek naar het blaadje, en zag alleen maar lettertjes die een of andere Tango aan het dansen waren. Ik zag totaal niet meer wat er stond. En de dag is nog niet eens op de helft.


Hoe kun je dit oplossen? Hoe zorg je ervoor dat, als je chagrijnig bent en niet goed gaat, dat je dag toch weer een beetje zon krijgt??

Hieronder een paar tips

1.) Als een toets echt niet lukt, en je denkt dat je een onvoldoende hebt, reageer dan heel overdreven. Zeg tegen jezelf iets in de trant van "O nee, ik heb zeker weten een onvoldoende. Ik kan nu wel vergeten om voor dit vak een voldoende te halen, ik ga zeker weten met de eindexamens zakken voor dit vak. Ik ga gewoon over het algemeen zakken voor school. Ik mag mijn hele schoolcarrière opnieuw doen. Ik kan een goede baan nu wel vergeten. Ik zal nooit meer gelukkig zijn. En dit door één onvoldoende!"

2.) Denk aan leuke dingen die er die week zijn gebeurt. Schrijf ze op.

3.) Bedenk waarom je chagrijnig bent. Komt het door een mislukking? Slecht slapen? Menstruatie? Bedenk er ook bij hoe je het weer kunt oplossen.


Meer volgt later, want ik moet nu wel echt aan gaan werken.

Heb jij nog tips die je kunt gebruiken om vrolijker te worden??

xxxxLoes

3 opmerkingen:

  1. Ahhh Loes, we gaan ervoor zorgen dat Sander ontslagen wordt! Stomme ***!!

    Handige tips! Ik heb er ook nog wel een: verzamel allemaal leuke tekstjes en plak die door heel je kamer. Dat kun je ook met je agenda doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi! Ik heb een verassing voor je op mijn blog achtergelaten!

    xoxo, liefs Janna

    BeantwoordenVerwijderen